Wywiad z Vannesą Fox z Google
Vannesa Fox doradza webmasterom co zrobić aby polepszyć swój ranking w Google, opowiada też o SiteMapach. Ciekawą sprawą jest też wyjaśnienie różnic pomiędzy Duplicate Content a Duplicate Content Penantly. Wywiad oczywiście w języku angielskim.
Obala chyba największy mit... okazuje się, że dla Google poprawny kod (x)HTML nie ma znaczenia!
Komentarze 5
To prawda! Od dawna walcze z wypozycjonowaniem jednej witryny i witryna, ktora jest na 1 miejscu w Google'u ma mnostwo bledow hmtl! Wiec ten wywiad jedynie utwierdzil mnie w moim przekonaniu..
Zaintrygował mnie fragment na temat linków. Bardzo ciekawym jest, że jak powiedziała Pani Fox, podczas wstawiania linków na innych witrynach internetowych osoby to robiące powinny bardziej zwracać uwagę na tematykę i treść tych witryn (które powinny być zbliżone do naszej) niżeli na ich PageRank.
Oczywistym jest też, że fakt ten jest... oczywisty (sorry za dubel), ale chyba jednak również obala jeden z mitów na temat wstawiania linków głównie na witrynach o wysokim PR.
BTW. Fajny wywiad :)
Ja też myślę że semantyka jest warta więcej niż walidacja w przypadku G. Choć obalenie takiego mitu na pewno nie wpłynie korzystnie na jakość sieci ;-]
teraz to juz mam mętlik!
To, że 1 miejsca zajmują czasem strony z niepoprawnym kodem nie musi oznaczać, że kod ten nie ma znaczenia. W końcu dobre pozycje są zajmowane także przez zaspamowane strony, ale nie oznacza to, aby podążać w tym samym kierunku.
Jestem zdania, że jeśli coś się robi, należy to robić jak najlepiej, dlatego nawet jeśli faktycznie kod nie ma znaczenia dla pozycji, ma znaczenie w wielu innych kwestiach.
"obala jeden z mitów na temat wstawiania linków głównie na witrynach o wysokim PR"
Niestety właściciele wielu stron z wysokim PR chcą to na maxa wykorzystać i umieszczają na nich masę linków. A właśnie przez ich ilość taki link ma mniejsze znaczenie, dlatego właśnie nigdy nie patrzy się na sam PR.